• Str. Filaret Barbu, Nr. 2, Loc. Timisoara, Jud. Timis

Investigații de teren – Verificare piloți

În ceea ce privește verificarea calității execuției piloților avem posibilitatea de a verifica calitatea betonului din fișa pilotului prin două procedee:

  • Primul procedeu este prin Metoda Impedanței Mecanice (P.E.T.)
  • Cel de-al doilea constă în verificarea calității betonului din corpul pilotului prin Carotaj Sonic (C.H.U.M.)

 

Metoda impedanței mecanice este o metodă de testare realizată de la capătul superior al pilotului. O undă de presiune plană este indusă de-a lungul întregii lungimi a pilotului din beton, prin lovirea uşoară cu un ciocănel. Unda indusă în partea superioară a elementului trece rapid prin beton, ajunge la partea inferioară a elementului unde datorită modificării materialului (beton / teren de fundare) este reflectată, întorcându-se în integritate sau doar parţial către partea superioară a pilotului.

În cazul în care au loc schimbări ale secţiunii transversale sau ale proprietăților materialului precum şi a prezenţei unor discontinuităţi. Unda reflectată prezintă perturbații care sunt înregistrate și care necesită o interpretare pentru identificarea discontinuității semnalate.

Metoda Carotajului Sonic

Metoda carotajului US se bazează pe fenomenul de variaţie a undei ultrasonice de impuls, funcţie de densitatea betonului pilotului, mai bine spus, funcţie de compactitatea acestuia şi anumite anomalii locale (segregări semnificative pe diferite porţiuni, caverne, existenţa unor variaţii de secţiuni sau incluziuni de alte materiale etc.). În cazul aplicării, pentru testarea piloţilor foraţi cu diametrul mare, aceasta trebuie propagată în secţiuni orizontale apropiate, succesive pe întreaga lungime a elementului, iar spaţiile de emisie-recepţie trebuie să fie constante

În mod practic aplicarea metodei constă în introducerea unui emiţător şi a unui receptor de unde ultrasonice de impuls pe ţevile de carotaj, la acelaşi nivel, pe cele trei direcţii (D1, D2, D3 – vezi figura 1) şi în fiecare secţiune de pe lungimea pilotului, achiziţionarea vitezelor ultrasonice cu ajutorul unui aparat specific ultrasonic de impuls şi în final, realizarea unei curbe de variaţie a vitezelor medii pe secţiuni, aceasta stând la baza analizei stării de integritate a betonului din pilotul testat.

 

 

 

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență cât mai bună. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu folosirea acestora.